Haberim Port
22 Mayıs 2012 Salı
Karakter boyutu : 12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto
D Vitamini Hakkında Bilinenler Yanlış mıydı?
02 Ocak 2012 Pazartesi 11:17

D Vitamini Hakkında Bilinenler Yanlış mıydı?

Vitaminlerin “süper starı” olarak da adlandırılan D vitamini konusundaki tartışmalar da bir türlü bitmez.

Vitaminlerin yararları olduğu kadar zararları da olabileceği tıp dünyasının sıkça yaptığı uyarılar arasındadır.

Vitaminlerin “süper starı” olarak da adlandırılan D vitamini konusundaki tartışmalar da bir türlü bitmez.

Amerika’da yayınlanan iki araştırma D vitamininin bugüne dek söylendiği kadar faydalı olmayabileceğini gösteriyor. “Annals of Internal Medicine” dergisinde yayınlanan iki yeni araştırmaya göre D vitamini tek başına alındığında kemik kırıklarının engellenmesi konusunda sanıldığı kadar etkili olmuyor. Meme kanserini ve kalp krizini engellediği konusundaki bugüne kadar yaygın olan kanının ise “tamamen bir yanılgı” olabileceği belirtiliyor.

“Güneş ışığı vitamini” olarak da bilinen D vitaminiyle ilgili bugüne dek yapılan araştırmalar bu vitaminin kronik ağrıdan soğuk algınlıklarının önlenmesine kadar çeşitli faydaları olabileceğini gösteriyordu. Ancak son iki araştırmayı yürüten Amerikalı uzmanlar giderek daha fazla D vitamini takviyesi alanların, bu kararlarını destekleyecek yeterince kanıt olmadığını savunuyor.

Amerika’da Tıp Enstitüsü geçen yıl, 1-70 yaş arası bireylerin günlük 600 IU (birim); 70 yaşın üzerindekilerin ise günlük 800 IU (birim) D vitamini takviyesi almasını tavsiye etmişti. Fakat uzmanlar zaten birçok bireyin güneş ışığı, balık ve güçlendirilmiş süt ürünleri sayesinde bu miktarlara ulaştığını söylüyor.

Bu noktadan yola çıkan Tufts Üniversitesi uzmanları D vitamini üzerine yapılan 40 araştırmayı çeşitli yönlerden masaya yatırdı. Bu araştırmada şu soruların yanıtları arandı:

1- D vitamininin kalsiyumla birlikte alınıp alınmadığı;

2- Deneklerin kanındaki yüksek ya da düşük D vitamini miktarının kanser ya da kemik kırılması riskini düşürüp düşürmediği;

3- Fazla D vitamini almanın zararları olup olmadığı.

Uzmanlar, araştırmalardaki belirsiz istatistik veriler yüzünden D vitamini takviyesinin kanser riskini azalttığı ya da arttırdığı yönünde bir kanıt bulunamadığını belirtiyor.

7 yıl boyunca kalsiyumla birlikte D vitamini alanlarda ise bu takviyeleri kullanmayanlara oranla kemik kırılması riskinin yüzde 12 düştüğü saptanmış.

Uzmanlar kanda yüksek oranda bulunan D vitamininin barsak kanserini etkilemede etkili olabileceğinin saptandığını ancak meme ve prostat kanserine ilişkin böyle kuvvetli bir kanıt bulunamadığını söylüyor. Hatta D vitamini yüksek seviyede olan erkeklerde kanser riskinin arttığı belirtiliyor. Kadınlarda ise fazla D vitamini almak böbrek taşları ve safra kesesi taşları görülme riskini yükseltiyor.

Amerikalı uzmanların dışında İrlandalı bir grup araştırmacı da D vitamini ile kalp sağlığı arasındaki bağlantıyı araştırdı. Bu araştırmada D vitamini ile kalp ve damar sağlığı arasında biyolojik bağa rastlandı. D vitamininin hormonları düzenleyerek kan basıncını da olumlu etkilediği belirtildi. Kandaki kalsiyum değerlerinin de D vitamini tarafından kontrol edildiği yeniden görüldü.

Ancak D vitamininin kalp hastalıklarını engellediği yönünde elle tutulur bir kanıt olmadığı belirtildi. İrlandalı uzmanlar kalp krizi ve inmenin engellenmesinde D vitamininin yararlı olabileceği savının “yetersiz ve çelişkili” olduğu kanısına vardı.

40 araştırmayı inceleyen uzmanlar sonuç olarak, D vitamininin bugüne dek yaradığı söylenen rahatsızlıklar üzerinde gerçekten bir etkisi olduğuna dair güçlü bir kanıt bulunmadığını vurguluyor.


 


 

Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.

ADnet

Teknoloji Yerli Sinema Ünlü Bayanlar
Diziler Yabancı Sinema Ünlü Erkekler
Yaşam Otomobil Moda
Oyun Grafik-Tasarım Komik
Doğa Logo & Amblem Çanta Modası
Müzik Gözlük Modası Kültür & Sanat
Nostalji Gelinlik Modası Seyahat & Gezi
Çeşitli Aksesuar Modası Ev & Dekor
Spor Ayakkabı Modası Motorsiklet
İlginç Yeme & İçme Astroloji

http://www.twitter.com/haberimport

ANKET
2012 yılında ilk hangi elektronik cihazı almayı planlıyorsunuz?
DERİN HABER

http://www.facebook.com/haberimport

HAVA DURUMU
İstanbul
13 / 25 °C
Ankara
10 / 20 °C
İzmir
15 / 26 °C
Bursa
13 / 30 °C
Adana
12 / 27 °C
Takip Et

Twitter GooglePlus+ Facebook Google Haberler friendfeed Haberimport RSS